In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

Timanställd Kundserviceagent, Stockholm

Blocket Stockholm

Alla känner till Blocket och miljontals kunder använder våra tjänster varje vecka. För många är Blocket det bästa som finns - kul slösurf, grymma klipp och så räddar man ju miljön lite varje gång man handlar begagnat. Hur gott känns inte det i magen. När tjänsten som kunden tycker så mycket om av någon anledning inte funkar - då är vi där som kundserviceagenter och löser det. Snabbare än blixten. Nu behöver vi bli fler och söker därför dig som kan jobba 10-20h i veckan.

Vi är Blocket, Sveriges största och mest populära marknadsplats! Varje månad har vi cirka 12,3 miljoner aktiva användare, vilket i sin tur genererar 85 miljoner sessioner. Vi är stolta över vårt arbete att möjliggöra cirkulär ekonomi i Sverige och vårt bidrag till en positiv miljöpåverkan. Årligen sparar vi 800.000 ton växthusgaser. Vill du få en inblick i Blockets värld? Kolla in oss på Instagram & LinkedIn! Eller begagnateffekten.se

Som kundserviceagent på Blocket jobbar du i ett team som brinner för att ge våra kunder den hjälp de behöver för att få ut det mesta av våra tjänster. På ett enkelt och effektivt sätt ger du förstklassig kundservice via mejl och chatt. Eftersom du är kundernas ambassadör är du en väldigt viktig resurs för oss internt i vårt utvecklingsarbetet av sajten men också för marknadsteamet. Du sitter nämligen i hjärtat av Blocket, navet av vår verksamhet.

Vad du kommer att göra

Med hög servicekänsla svarar du på inkommande mejl och chattar för att lösa kundens problem. Samtidigt säkerställer du att kunden får all information den behöver. Det kan t.ex. innebära att hjälpa till med teknisk felsökning för kunden. Vidare identifierar och rapporterar du buggar till våra utvecklare men också bedrägliga beteenden till vår kundsäkerhetsavdelning, för att skydda våra användare. Du bidrar självklart även till att förbättra Blockets kundservice genom att komma med förslag och idéer.

Vem är du?

Först och främst - du är en snäll person som bryr dig om andra och gillar att jobba i team. Kunden sätter vi främst. Så att lyssna in och överträffa förväntningar är också din kopp te. Eller kaffe. Vidare är du en person som anpassar dig och ditt arbetssätt efter nya instruktioner och situationer. Kort och gott - du uppskattar och har lätt att lära dig nytt. Tempot i teamet varierar beroende på aktiviteten på sajten, därför behöver du kunna leverera hög kvalité under press såväl som under lugnare perioder.

Bakgrund/skills
  • Tidigare erfarenhet av kundservice via mejl är ett krav.
  • Vana att kommunicera med kunder både muntligt och i skriftligt
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
  • Erfarenhet av support via telefon och via chatt är meriterande
Hej från Emma!

Jag har varit på Blocket i nästan två år och har haft lite olika roller inom kundservice. Framförallt så trivs jag så bra för att det är en sjukt rolig arbetsplats. Här är bra energi och fantastiska kollegor. Sen är arbetsuppgifterna varierande, så man är aldrig uttråkad. Så jag är alltid pepp att gå till jobbet!

Blocket har ett syfte som betyder något för mig, man gör något bra medans man jobbar. Det känns bra. Här finns också bra chefer och en bra ledning. Det är ett företag som bryr sig om sina anställda. Samtidigt händer det mycket hela tiden och det märks verkligen hos oss eftersom vi är de som är närmast våra användare. Om man tycker service är kul och samtidigt är nyfiken så har man hamnat rätt. Börjar man här så hamnar man i ett glatt och drivet gäng.

Hälsning från din blivande nya chef

För tre år sedan började jag min karriär på Blocket och satt i kundservice som agent. Efter att ha varit coach under en tid så avancerade jag mig till en Team Manager-tjänst och i denna position har jag suttit i ungefär halva tiden. Som grupp i kundservice lägger vi alltid vårt största fokus på kunden och vi har ett fantastiskt gäng som dagligen levererar kundsupport på en exceptionell nivå. För att vi ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt, följer vi våra värdeord i vårt dagliga arbete. Vi har uppföljningar månadsvis över hur vi mår på Blocket och vad vi kan göra för att leda Blocket som företag framåt. Om man är en snäll person som verkligen älskar att leverera bra service till kunder, vill hamna i ett arbetsgäng där vi är måna om varandra och samtidigt ha kul på jobbet så är detta ett jobb för dig. Ser i så fall fram emot att träffa dig!

PS: Vi sitter vanligtvis i Schibsted-huset mitt i centrala Stockholm och jobbar vardagar och helger enligt ett rullande schema med dagspass (7.00-16.00) och kvällspass (13:00-22.00).

Är du vår nästa Blocketeer?

Vi ser i så fall fram emot att höra från dig. Skicka din CV eller ansök med din LinkedIn-profil och låt oss veta vad som kickar igång dig. Har du frågor så är du välkommen att höra av dig till julia.maric@blocket.se.

#LI-BLOCKET

Sökord: kundservice, kundsupport, customer support, first line, second line

Källa:

33 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten