In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

VD-assistent till Green Cargo

Green Cargo Ab Stockholm

Till Green Cargo söker vi en erfaren och strukturerad VD-assistent. Ditt uppdrag löper 4 månader med chans till förlängning och det är önskad start omgående. Tjänsten är på heltid på Green Cargos huvudkontor som ligger i Solna.

Om Green Cargo
Green Cargo kör 400 godståg varje dygn i Sverige och ersätter därmed 10 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi 270 platser i Sverige och Norge och med partners når vi hela Europa. Kunderna erbjuds möjligheten att märka sina transporter med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har 1 900 anställda och en årsomsättning på 4,3 miljarder SEK (2017). Läs mer på www.greencargo.com

Ditt uppdrag
Som VD-assistent har du en administrativ nyckelposition i företaget och stöttar företagets VD med planering, administration, tidsplaner och uppföljning. Det är viktigt att du tidigare har arbetat med att skapa struktur för din omgivning och din erfarenhet har gjort dig trygg i rollen som VD-assistent. Utöver traditionella uppgifter för en VD-assistent kommer du att arbeta med enklare ekonomi och ansvara för viss kvittohantering och -redovisning. Exempel på ansvarsområden och uppgifter som ingår i rollen:
  • Ansvara för VD:s agenda, hantera mötesförfrågningar och mötesbokningar, och förbereda VD:s möten
  • Ansvara för att prioritera, strukturera och sortera VD:s inkommande mail
  • Ta fram underlag till presentationer
  • Kalla till och förbereda struktur och agenda inför ledningsgruppsmöten samt delta och ansvara för protokollföring, sammanställning och korrespondens till berörda parter
  • Självständigt driva projekt kopplat till det administrativa ansvarsområdet eller andra områden definierade på ledningsgruppsnivå
Som VD-assistent kommer du också stötta CFO till viss del.

Din bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet från roller som PA/VD-assistent i en snabbrörlig miljö och som trivs mycket bra med att arbeta såväl högt som lågt. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och du är en god kommunikatör. Du är en van användare av Outlook och Officepaketet, särskilt Powerpoint.

Som person är du prestigelös, självgående och handlingskraftig med affärsstrategisk potential. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar proaktivt, lösningsorienterat och strukturerat med hög kvalitet i leveransen. Du motiveras av att skapa ordning och reda i en snabbrörlig verksamhet och är positivt inställd till allt ifrån de enklaste bokningarna till förberedelser och efterarbeten i samband med viktiga affärsstrategiska möten. Du räds inte nya utmaningar utan klarar av att självständigt ta beslut.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Källa:

35 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten