In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

IF Metall söker systemadministratör till medlem- och avgiftsenheten på Förbundskontoret.

If Metall Stockholm

IF Metall erbjuder ett professionellt, meningsfullt och utvecklande arbete som förbättrar för samhället, medlemmen och vår organisation. IF Metall arbetar med ständig utveckling av människan och industrin, strävar efter en god arbetsmiljö för alla och eftersträvar mångfald i alla avseenden. Nu söker IF Metall en systemadministratör till Förbundskontorets medlems- och avgiftsenhet. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm, omfattar heltid, och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Medlem- och avgiftsenheten ansvarar för förbundets och a-kassans avgifts- och medlemsredovisning. Enheten har huvudansvar för förbundets verksamhets- och medlemssystem – Fokus CRM. Systemet bygger på Microsoft Dynamics teknisk plattform. Enheten ansvarar funktionellt för förbundets, avdelningars och a-kassans avgifts-och medlemsredovisning.

Tjänsten på medlem- och avgiftsenheten som systemadministratör innebär att du aktivt samverkar med användare på avdelningar, med enheter på förbundskontoret samt IF Metalls a-kassa, för att fånga upp verksamhetens behov av systemstöd för en effektiv och säker administration. Du, tillsammans med dina kollegor på enheten, ansvarar för löpande utveckling och förvaltning av systemen. Du kommer att utbilda användare av IF Metalls medlemssystem samt ge stöd och support till avdelningar och arbetsgivare. I arbetet ingår också att skriva instruktioner för systemets olika delar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har kunskap om medlemssystem i liknande organisationer samt flerårig erfarenhet av systemförvaltningsorganisation. Vi vill också att du ska ha erfarenhet som både kravställare och beställare av system. Att du har erfarenhet eller kunskap om fackföreningsrörelsen ser vi som en förutsättning. Då tjänsten innebär utformning av skriftliga instruktioner samt att hålla utbildningar är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Du behöver även ha goda kunskaper i framförallt Excel och vara van att hantera de övriga delarna av Office-paketet.

Arbetet är till stora delar självständigt varför du måste trivas med att vara drivande och att utveckla frågor på eget initiativ och i samverkan med andra. Du behöver även kunna arbeta i grupp och ha förmågan att se helheten.

Bakgrundskontroll kommer att genomföras på den kandidat som erbjuds anställning.

Övrigt
För att få ytterligare information om tjänsten kontakta enhetschef, Annelie Björkdahl, eller HR-generalist Piret Hammarbäck, 08-786 85 12.

Välkommen med din ansökan senast den 4 oktober 2020.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, omfattar heltid, med tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt våra avtal för tjänstemän.

Källa:

28 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten