In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

VD-assistent till Transportföretagen

Placera Personal Ab Stockholm

Transportföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för transportnäringen, inklusive motor- och petroleumbranscherna, samt säkerhetsbranschen.
I våra nio förbund finns drygt 10.100 medlemsföretag med tillsammans ca 217.000 anställda. Det gör oss till den främsta samlingspunkten för företagen i transportnäringen i Sverige.
Vi verkar inom ett brett spektrum av arbetsgivarfrågor. Vi tecknar kollektivavtal och stöder våra medlemmar inom en rad olika områden, oavsett om det gäller juridiska tvister, fackliga förhandlingar eller arbetsmiljöfrågor. Vi erbjuder också våra medlemmar utbildningar inom bland annat arbetsrätt och ledarskap.
I syfte att skapa goda förutsättningar för våra medlemmar att verka arbetar vi även med näringspolitiska frågor och kompetensförsörjning. Vi är en aktiv part i den politiska debatten, vi besvarar remisser och bildar opinion inom våra viktigaste frågor. Transporterna är samhällets blodomlopp. Deras betydelse för tillväxt och välstånd i Sverige kan inte nog framhållas. Därför arbetar vi för att skapa goda förutsättningar för transportnäringen. På så sätt bidrar vi till välfärd och hållbar tillväxt för alla.


Tjänsten
Transportföretagen sitter i trevliga och moderna lokaler i centrala Stockholm. Organisationen består idag av ca 85 medarbetare och du kommer vara en viktig person på kontoret som förväntas ha koll på det mesta. I rollen som VD-assistent är ditt huvudfokus att stötta den nya VD:n med bland annat administration, prioritera möten, strukturera upp dagen samt arbeta proaktivt och förbereda VD:n inför möten. Du kommer även arbeta nära HR-chef, ledningsgrupp samt övriga chefer i organisationen. Detta är en bred och spännande roll i en händelserik organisation och en unik möjlighet för dig som tidigare arbetat i en liknande roll. Tjänsten är på heltid med önskad start 1/11. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal som förväntas pågå under sex månader med god möjlighet till överrekrytering till vår kund.

Arbetsuppgifter
I rollen som VD-assistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Stötta organisationens VD med bland annat;
    • Vara delaktig i VD:s utformning av arbetsdagen
    • Organisatör i kalendern; prioritera, boka om, rodda ad hoc
    • Koordinera och administrera
    • Proaktivt se till att VD är förberedd inför möten
Administrativt stöd till ledningsgruppen
Stötta HR-chef med t.ex. introduktionsprogram, sammankalla till möten internt samt planera personalkonferens två gånger per år
Stötta organisationens 10 olika styrelser administrativt
Enklare ekonomiuppgifter Kvalifikationer
För att passa i rollen som VD-assistent ser vi följande bakgrund som lämplig:
  • Tidigare erfarenhet som VD-assistent/Ledningsgruppsassistent eller motsvarande
  • Mycket goda kunskaper i Outlook
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Erfarenhet av något CRM system, webbverktyg (gärna Episerver) samt Apsis är meriterande
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och proaktiv i ditt arbete. Du tycker om att ha många bollar i luften, är flexibel och prestigelös och får energi av att ge bästa möjliga service till andra. För att lyckas i rollen krävs det att du har en mycket god organisationsförmåga, kan agera i realtid, är snabblärd och har en god prioriteringsförmåga.

Arbetstid/Varaktighet
Konsultuppdrag 6 månader med goda möjligheter till anställning hos kundföretaget om alla parter är nöjda.
Heltid 8.30-17 med flextid.
Önskad start 1/11 2019


Intresse för tjänsten?

Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: vd-assistent, ledningsgruppsassistent, administratör, administrativ assistent, administration, assistent,

Källa:

33 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten