In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

Löneadministratör till Scanias lönekontor i Södertälje

Scania Cv Ab Stockholm

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process på Scania? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen.

Scanias lönekontor i Södertälje är en del av Scanias centrala HR-organisation och ansvarar för hanteringen av totalt 15 000 löner per månad.

Scania befinner sig i en spännande fas av positiv tillväxt och det sker en stor satsning på förnyelse av interna system. Vi söker nu en löneadministratör som ska medverka till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt lön i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter och myndigheter.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör administrerar du olika typer av löneunderlag och hanterar tex tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär t ex att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning.

I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR. Vårt lönesystem vi arbetar i är Aditro lön. Vi har flera olika kollektivavtal och arbetet kräver att du kan tolka lagar och avtal. I arbetet ingår också att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och processer i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du kan även bli delaktig i olika projekt inom ditt arbetsområde.

Din profil
  • Utbildning inom löneadministration alternativt minst 3 årig gymnasieutbildning inom adekvat ämnesområde såsom exempelvis ekonomi.
  • Minst 2 års erfarenhet av operativt lönearbete.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
  • Du har lätt för att både arbeta självständigt och samarbeta i grupp
  • Personliga egenskaperSom person är du en lagspelare, du är kommunikativ och service minded. Du har hög integritet, kan prioritera och hantera arbetstoppar. Arbetet kräver att du kan hantera flera olika frågeställningar samtidigt och att du är noggrann i ditt arbete.
Ytterligare information
Kontakta gärna Head of Payroll; Carin Magnusson 08-553 51910 för mer information om tjänsten.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev samt CV. Urval sker löpande under ansökningstiden.

Källa:

8 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten