In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

Gruppchef Felanmälan på Stockholm Arlanda Airport

Stockholm Arlanda Airport Stockholm

Arlanda Airport Operations Center (APOC) har som uppdrag att leda och koordinera den operativa verksamheten på Stockholm Arlanda Airport. Uppdraget innefattar planering, genomförande och uppföljning av hela flygplatsens operativa verksamhet med fokus på våra prioriteringar säkerhet, punktlighet och service.

Felanmälan är en av flera funktioner inom APOC som tar emot och hanterar felanmälningar gällande flygplatsens infrastruktur. Funktionen är en viktig del i flygplatsens arbete för att kunna definiera tillgänglig kapacitet samt prioritera åtgärder utifrån operativ påverkan.

Dina arbetsuppgifter

Som ledare för Felanmälan ska du leda, driva och utveckla både verksamheten och en grupp på ca 7 medarbetare. Tjänsten innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, miljö, personal och kund. Du samverkar tätt tillsammans med övriga ledare och utförare på Swedavia Arlanda samt bidrar aktivt till verksamhetsutveckling och framdrift inom ramen för Arlanda Airport Operations Centers ledningsgrupp.

Vidare kommer du att bedriva ett aktivt värdskapsarbete med målet att löpande öka kundnöjdheten. Leverera ekonomisk uppföljning och rapportering, koordinera uppdrag och sköta personalplanering och motivera och stötta dina medarbetare samt hantera mänskliga relationer. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga operationella och kommersiella enheter inom Swedavia och Stockholm Arlanda Airport

Din profil

Vi söker dig som har några års ledarerfarenhet. Vi ser att du har en stark drivkraft och gärna erfarenhet av ledarskap inom verksamhet med fokus på att utveckla felanmälansprocesser. Då vi ser stora utvecklingsmöjligheter för denna funktion är det en fördel med erfarenhet av processorienterad förändringsledning.

Som ledare inom Swedavia skapar du rätt förutsättningar och engagemang för våra medarbetare. Du skapar delaktighet genom dialog. Du är synlig och kommunicerar våra mål för att peka ut riktningen genom att lyssna, återkoppla och följa upp medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du är en god förebild och leder utifrån våra värderingar och riktlinjer. I mötet med dig upplever kunden och medarbetare ett professionellt bemötande, god service och en inbjudande miljö. Att ha roligt och visa glädje är en viktig del i ditt ambassadörskap. Som ledare har du mod att ifrågasätta vår verksamhet i syfte att utveckla den och bidrar till att förbättringar genomförs.

Vi vill att du är processorienterad och van vid att säkerställa samarbetet tvärfunktionellt med andra avdelningar samt van vid externa relationer såsom leverantörer, externa samarbetspartners och andra aktörer. Du ska kunna skriva och prata obehindrat på engelska. Andra språk är meriterande.

Vi erbjuder

På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt

Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här; https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html

Arbetet sker på dagtid och förtroendearbetstid tillämpas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i urvalet. Om du har frågor kontakta Avdelningschef APOC Maria Grund på maria.grund@swedavia.se

Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2019. Ansök snarast möjligt då urvalet sker löpande.

Källa:

99 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten