In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

Teamledare inom lön

Sverige Stockholm

Jobbar du idag inom lön och sugen på nästa utmaning? Vi söker dig som vill leda vårt team på Payroll!

Som Teamledare har du en viktig roll där du bidrar till det operativa arbetet i teamet genom att stödja, coacha och följa upp dina teammedlemmar. Hos oss är du är en värdefull länk mellan medarbetarna och Gruppchefen gällande det dagliga arbetet.

I rollen som Teamledare arbetar du för ett klimat som främjar förtroende och god kommunikation mellan medarbetarna och Gruppchefen. Du har ett stort förtroende från din Gruppchef och har därför även en stor frihet att själv lägga upp arbetet samt fatta löpande beslut självständigt. Du har även en operativ roll som Lönekonsult där du har ett helhetsansvar för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering.

Du kommer vara placerad på vårt kontor i Upplands Väsby eller på Lindhagen och arbeta nära ditt team och din Gruppchef. Hos oss finner du ett spännande arbete i en miljö där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi i teamet arbetar alla med lön och här finns goda möjligheter att utbyta kunskap och för dig att göra framsteg i din karriär! Hos oss är Payroll kärnverksamheten och din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde.

Azets är ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Hos oss har du helhetsansvaret för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Det innebär att du hanterar vissa delar själv och samarbetar tätt med verksamheten i Rumänien.
För att du ska lyckas i uppdraget har du bland annat tillgång till Azets utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling och då vi har ett stort utbud av kunder i olika branscher och storlekar får du möjlighet till variation, stöttning av kollegor och utveckling. Vi erbjuder dig även möjligheten att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.

Dina ansvarsområden:
  • Arbeta operativt med lönehantering för dina kunder
  • Stödja, hjälpa och vägleda medarbetarna i operativa frågor
  • Leda och fördela det dagliga operativa arbetet
  • Säkerställa att arbetet följer best practice
  • Stödja och driva att aktiviteter och effektiviseringar genomförs på uppdragen
  • Länk mellan medarbetaren och Gruppchefen
  • Bidra till att gruppen når sina mål
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor men kommer vid tillfällen även befinna dig på plats ute hos kunden för att kunna bidra med rådgivning och säkerställa goda relationer.

Vem är du?
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och god erfarenhet av lönehantering, meriterande är erfarenhet av systemen Agda och Hogia. Du har även kunskap om interna processer och interna rutiner samt lagstiftning inom aktuellt område. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system, som tycker om att samarbeta och leda team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Intresserad?
Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller cecilia.jerresand@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande.

Källa:

20 dagar sedan

Sök jobb
Tillbaka till sökresultaten