In order to use the site you should be permit to use cookies by Sanoma and its partners. By continuing you agree to use cookies. More
Tillbaka till sökresultaten

Handläggare kundärenden vikariat

Trafikverket Dalarna

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar.

Arbetstid: Schemalagd heltid dagtid men kvällar och helger kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har en avslutad treårig gymnasieutbildning
  • har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden, både via telefon och skriftligt
  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Det är meriterande om du
  • har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS
  • har arbetat inom offentlig verksamhet
Vi ser gärna att du har hanterat ärenden i sociala medier. Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera.

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-06-17

Upplysningar

Rekryterande chef Annika Jansson
0101238590

SACO Lennart Staberg
0101236506

ST Pierre Karlsson
0101236444

SEKO Tony Ridderstedt
0101257441

Källa:

71 dagar sedan

Sök jobb

Titta också på de här jobben:

Tillbaka till sökresultaten